Epic Space Battle

Epic Space Battle

lørdag 28. januar 2017

Who´s Scruffylooking? - en Blood Bowl kamprapport

Da er vi endelig i gang med Blood Bowl-liga her i Kongsberg og vi er seks lag for tiden. Etter å ha startet med et greit uavgjort-resultat i min første kamp, stod Teodors Skavenlag for tur for mine trofaste Nerfherders. Ettersom Teodor er en flink spiller visste jeg at dette kunne bli en utfordring. Da jeg fant ut han stilte med en Rat Ogre på midtlinjen, forsvant enda mer nattesøvn i forkant...



Mange som trengte bandasje i pausen!
Så - hvordan forholder man seg til slike store, ekle skapninger med styrke 5? Jeg landet på at det beste var å bruke minst mulig energi på denne mutanten og heller knerte det man kan: linjerotter og Gutter Runners.

Jeg startet første halvdel med ballen, men klarte raskt å tape den til Teodor. Klok spiller som er, brukte han lang tid på å score slik at jeg ikke skulle ha tid til å utligne i første omgang. Det ble mye slåssing, men jeg sleit med å komme gjennom panseret på hans små rottemenn. De få gangene jeg fikk det til endte det kun med at spillerne hans lå med ansiktet ned. Teodor, derimot, klarte å sette fem av spillerne mine i "questionable"-boksen og to
... men det er greit å slå bra på terningene
for hvem som kommer inn igjen!

gutter var ferdige for dagen. Da andre omgang skulle starte, klarte jeg heldigvis å få alle spillerne jeg skulle slå for tilbake og kunne starte med elleve mann! Ikke så dumt å kjøpe noen reserver, gitt!

Selv med elleve spillere, var det begrenset hva jeg kunne gjøre i forsvar. Jeg måtte bruke mine to receivere som forsvarspillere, noe de absolutt ikke egnet seg til. Av høydepunkter kan det nevnes at jeg fikk Rat Ogren til å lande på trynet slik at han var ute store deler av omgangen. Den eneste skaden jeg fikk til var da min ene receiver ble slått over ende av en block fra Teodor. Resultatet var "both down" og begge endte som casualties! De enste SPP jeg fikk var det altså Teodor som skaffet meg, og dette var med en spiller som står over neste kamp...

Helt Ok at Rat Ogren ble liggende
nede noen rudner!
Teodor skåret et mål til og jeg forstod at uavgjort var helt uaktuelt å oppnå. Jeg ville nå allikevel forsøke å lage ett mål, så resultatet ikke ble altfor stygt. Med et par trekk igjen fikk en av blitzerne min plukket opp ballen omtrent ved egen End Zone og løpt fire felt frem. Her fikk han til en vellykket handover til en ny blitzer som løp opp til midtlinjen. Her ble det et helhjertet forsøk på å kaste en lang pasning til Teodors End Zone der min receiver hadde med to dodge rolls klart å komme seg. Dessverre ble det en mislykket pasning og jeg var tom for rerolls. Ballen spratt rundt og endte utenfor min rekkevidde og slik sluttet kampen.

Dermed endte det 2-0 i Teodors favør og jeg har tre spillere som ikke kan være med neste kamp. En linjemann gikk opp en level og har fått seg guard.


1 kommentar:

  1. Trodde ikke du fikk SPP på motstanders block,selv om han skader seg..

    SvarSlett