Epic Space Battle

Epic Space Battle

fredag 17. april 2015

Nye kort og regler -nye varianter av tidligere lister

Jeg har ennå ikke testet å spille med/mot Scum and Villainy ennå, men har begynt å titte litt på hva jeg kan gjøre med lister jeg har brukt tidligere for å tilpasse meg en ny verden. Med en ny faksjon har vi fått nye utfordringer, men også en del nye muligheter med nye kort. Ettersom Phantom-en nå Decloaker i begynnelsen av trekket, har vi også fått mindre fokus på Pilot Skill-budrunden.




Med disse tingene i minnet har jeg gjort noen justeringer på listen jeg brukte ved sist turnering (der jeg endte opp som nummer 4 av 20). Da stilte jeg med:
* Tycho Celchu med VI, PTL og Chardaan Refit
* 2 x Dagger Squadron B-Wing
* A-Wing Test Pilot
* Bandit Squadron Z-95

Tycho har blitt byttet ut med Jake Farrell med PTL, VI, Chardaan Refit og Auto Thrusters. Han ha
r PS 9 i stedet for PS 10, det tror jeg går helt bra ettersom Phantomen maks har PS 9 og ikke er like farlig lenger. Jake Farrell er dessuten mye mer manøvreringsdyktig med mulighet for både Barrel Roll og Boost i samme trekk. Med Auto Thrusters har han også bedre beskyttelse mot skip med tårn og skudd fra Range 3.

Jeg likte veldig godt hvordan jeg fikk brukt Headhunteren som blokker, A-Wingen blir for rask til dette. Med å bytte ut Test-Piloten med en Headhunter til sparer jeg noen poeng, får en blokker til og sørger for å ha fire skip med samme Pilot Skill. Jeg har også fått poeng til Fire Control System til begge B-Wingene, så nå har disse også blitt bedre.

Dette er et eksempel på at man ikke trenger å forkaste alt selv om det kommer noen nye leketøy, men man kan endre litt på oppsett som man liker fra før.Jeg gleder meg til å teste denne listen ved neste anledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar