Epic Space Battle

Epic Space Battle

fredag 27. februar 2015

Mini-Arcon februar 2015 del 1: forberedelser

Bak et hvert forsmedelig tap, ligger det mye planlegging - eller noe i den duren. Mine to siste turneringer har endt med endelig resultat et stykke ned på lista, dette ønsker jeg å gjøre noe med denne gangen og har derfor lagt ned mye tid i planlegging. Jeg har analysert hva som var feil med listene mine og også sett på hva det er som er mest i vinden akkurat nå. Utfra dette har jeg konstruert flere lister som jeg har testet ut, før jeg endte opp med min endelig liste.


Mine forrige turneringslister bestod av fire skip og hadde en stor andel A-Winger. Dette er morsomme skip å fly, men jeg erfarte at de manglet den offensive pønsjen til å slå gjennom og gjøre vesentlig skade. I tillegg fant jeg ut at tre terninger Evade ikke gir deg evig liv - med nok skudd fra fienden slår man til slutt en del blanke terninger og blir til stjernestøv. Jeg testet riktignok en liste med fem A-Winger som jeg likte godt etter turneringen, men den manglet altså en del pønsj. Men - mange skip, deriblant noen blokkere, hjelper veldig mot lister bestående av to skip. Jeg forventer en god del slike lister på Mini-Arcon, så det er noe å ha med seg.

Jeg har spilt en del mot Soontir Fel, Echo, Whisper og Corran Horn. Alle disse har lært meg at det er viktig med høy PS, slik at man kan flytte etter fienden og helst skyter før Advanced Cloaking Device slår inn.

Så - hvordan får man da til en liste med mange skip, høy PS og litt skikkelig offensiv pønsj? Jeg har funnet ut at jeg ikke får noe fullverdig Kinder-Egg der alle behovene dekkes fullt ut, men jeg kan ha litt av hvert. Dette er listen jeg har landet på:
- Tycho Celchu, A-Wing Test Pilot, Veteran Instincts, Push The Limit, Chardaan Refit
- Prototype Pilot, Chardaan Refit
- 2 x Blue Squadron B-Wing
- Bandit Squadron Z-95

Jeg har testet den ut én gang, det gikk ganske bra og endte med en seier. Listen har blokkere, ett skip med høy PS og to skip med Attack 3. Så får vi se om terningene er på min side under turneringen - og at jeg klarer å fly denne listen bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar