Epic Space Battle

Epic Space Battle

fredag 6. februar 2015

Et nytt håp for Han Solo

Deployment
Ettersom jeg ikke fikk tre A-Winger og en smålubben Solo til å virke under Outland Open (kan leses om her), prøvde jeg de tre A-Wingene backet opp av to elite-A-Winger (kan leses om her). Jeg ønsket også å se om det var mulig å få Han Solo til å fungere godt med en annen eskorte, så lørdag 2015.02.01 prøvde jeg også ut denne listen:
* Han Solo, Veteran Instincts, Millenium Falcon Title, C-3P0, R2-D2 (55)
* Blue Squadron Pilot (22)
* Blue Squadron Pilo (22)


Runde 1: noe feilberegning fra meg i forhold til asteroidene,
men det ga meg beskyttelse
Her var det altså tre skikkelig tankere med lav Agility, 3 Attack og masse Hit Points. Planen var at de skulle kunne overleve et først møte med fienden, dishe ut en god del skade og fly forbi. Han Solo skulle holde seg i utkanten mens B-Wingene skulle manøvrere til dels inne i asteroidebeltet. Klarte jeg å holde meg på avstand og litt bak steiner, så var dette absolutt bra. Klarte jeg i tillegg å unngå at for mange fiender skjøt på meg samtidig, så var dette heller ikke å forakte.

Vi endte opp med et ganske tett asteroidefelt. Jeg spillte mot Anders som hadde:
* Darth Vader, Veteran Instincts
* Soontir Fel, PTL
* Dark Curse
* Academy Pilot
* Academy Pilot
Runde 2: det blir tettere trafikk i asteroidebeltet
enn i Sinsen-krysset i rushtiden

Jeg fløy mine B-Winger ganske forsiktig frem og fikk en noe uheldig plassering i forhold til asteroidene i første trekk. Han Solo fløy fint opp langs flanken og gjorde seg klar for skyting.

Det viste seg at det ble for trangt for alle imperieskipene inne i asteroidebeltet, så Anders fikk en del kollisjoner med seg selv og mine skip. Det var flere trekk hvor jeg ikke fikk skutt med B-Wingene fordi de stod vendt feil vei, men da fungerte de utmerket som blokkere for både Darth Vader og Soontir Fel. At B-Wingene har mulighet for 1 rett frem og Barrel Roll er helt utrolig bra - særlig når fienden mangler mulighet til korte manøvre!

Runde 3: B-Wingene sprer seg, Han Solo parkerer på en
asteroide
I mange trekk mistet altså Darth Vader og Soontir Fell Action-fasen, noe som gjorde dem ganske harmløse. Å ikke ha mulighet for Rerolls eller Focus kan ødelegge skikkelig. Nå skal det også nevnes at Anders hadde mye uflaks med terningene.

Etter en god del trekk, var det kun Dark Curse og en Academy Pilot igjen. Vi pakket sammen for kvelden og spiste pizza i stedet.

Erfaringer:
- Jobb med svingene på store skip. Jeg klarte å plassere Han Solo på en asteroide i trekk 3 - utilgivelig!
K-turn for å komme bak fienden
og en aldri så liten blokkering
- B-Winger har veldig mange Hit Points! Det tar mange skudd å skulle tygge gjennom alle skjoldene før en klarer å få gjort noe særlig skade.
- Det er helt greit å bruke en B-Wing til blokking, dersom dette ufarliggjør et av fiendens kraftigste skip. Med mulighet for 1 rett frem og Barrel Roll, kan du ende opp mange steder rett i nærheten av der du er.
- 2-K-Turn kan komme som en overraskelse på motstanderen din!
- 3 Attack gjør vei i vellinga. Med tre skip som gjør såpass mye skade tygger en greit gjennom fiendens skjold og Hull.

Denne listen er jeg mer usikker på om jeg kommer til å bruke videre. Riktignok har den mange Hit Points, faktisk 27 tilsammen, men det er bare tre skip og alle sammen har 1 i Agility. Jeg må nok teste den mot flere motstandere før jeg feller en endelig dom. Den fungerte i alle fall bedre for meg enn Han Solo og tre Prototype-piloter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar