Epic Space Battle

Epic Space Battle

mandag 19. januar 2015

Imperial Assault AAR mission 01 - Aftermath

NB: kan inneholde enkelte spoilers! Ettersom man som rebellspiller i Imperial Assault ikke skal være fullstendig klar over hva som skjer, så har jeg utelatt en del opplysninger her fra oppdraget. Allikevel blir det for eksempel røpet at Imperiet for forsterkninger, men jeg røper ikke alt. Les videre på eget ansvar.

Vi startet en kampanje hjemme hos meg fredag 16.01.15 med fem spillere. Jeg tok rollen som Imperiespiller. Rebellene valgte karakterene Mak, Jyn, Gideon og Diala. Dette var en veldig god miks av ulike ferdigheter som spillergruppen utnyttet godt. Oppdraget starter rett utenfor en imperiebygning, spillerne skal ødelegge alle terminalene her i løpet av seks runder. Imperiet satt ut tre Storm Troopers, en Probe Droid og en offiser.


I første trekk skyter Jyn og skader to Storm Troopers, de skyter så tilbake og får gitt henne litt skade. Diala går raskt inn i nærkamp og utnytter sin egenskap "Reach" til å hakke ned de stakkars imperiesoldatene. Probe Droiden blir også satt ut, uten at den har fått gjort noe som helst. En av Storm Trooperne ble tatt av Mak sitt avstandsskudd. Det er her klart at det kun er snakk om tid før rebellene har klart å ødelegge den første terminalen, mitt mål som Imperiespiller blir derfor å hale ut tiden mest mulig. I trekk 2 Redeployer jeg en Storm Trooper nettopp for å få til dette. Rebellene tar ut terminalen og finner en håndgranat i kassen. Så langt hadde de brukt to trekk på en terminal, så de begynte å føle tidspresset og jeg aner en mulighet for seier.

Videre klarer rebellene altså å komme seg inn i bygningen. Jyn blir brukt til å åpne døren og var en decoy for min E Web Repeating Blaster som ventet der, mens Diala tar lange skritt inn og kaster en granat inn i det innerste rommet. Uten å røpe for mye, så kan vi vel si at klønete plassering fra min side og litt hell med terningen for Diala gjorde at det meste av videre motstand ble tatt ut, samt mye av en terminal. Granaten var den de fant de i kassen, den er et engangsvåpen man kaster på en person som man automatisk treffer. Da gjør den 1 rød terning i skade på alle figurer og objekter som er inntil - kraftige saker!

Etter dette er det kun snakk om å ta ut to figurer og ødelegge tre termnaler på to runder. Diala er utrolig hard og får til mye med "Reach" i det innerste rommet. De tre andre figurene klarer helt fint å ta ut det tunge våpenet og terminalen ytterst.

Det var et spennende oppdrag som var jevnere enn det kan se ut her. Noen feilvalg og tabber fra min side gjorde det lettere for rebellene, men først og fremst var det deres evne til samarbeid, å utnytte hverandres evner og "Action Ecnomy" som gjorde at de klarte det. Og - en håndgranat som var som som tatt ut av Monty Python-film.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar